петак, 31. август 2012.

GOVOR, KAO ALAT POLITIČARA








"Vaši dlanovi su vlažni, a srce ubrzano lupa.
Vaša koljena klecaju, dok niz čelo lipti znoj!
Ne, niste na medenom mjesecu,
već Vas najavljuju kao sledećeg govornika,
a okupljena masa očekuje da joj se obratite."



Struktura govora
  • Uvod/početak,
  •  Sredina,
  •  Kraj i
  • Glavna poenta.

1.Priprema
o   Razmislite o tome šta želite poručiti.
o   Kakava je vaša publika.
o   90% uspjeha leži u dobroj pripremi.

2.Uvodna i završna riječ
o   Uvodna i završna riječ vašeg govora su presudne, zato se njima posebno posvetite.
o   Osmislite zanimljiv-motivirajući uvod koji će odmah zaokupiti publiku.

3.Tijelo vašeg govora
o   Govor bi trebao biti strukturiran.
o   Pripremite u crticama kratke bilješke koje biste željeli ubaciti u govor.

4.Citati
o   Govor obogatite zanimljivim citatima. To će dati dodatnu moć riječima koje govori.

5.Humor
o   Smiješne pričice i vicevi idealan su način da zadobijete pažnju.
     No, pazite da oni uvijek budu primjereni vašoj publici.

6.Kontakt očiju
o   U toku držanja govora neka vaše oči lutaju po licima publike sa lijeva na desno,
tako da publika dobije dojam da se obraćate svima njima i svakom od njih.

7.Bilješke
o   Na karticama ispišite fraze koje čete koristiti. No, izbjegavajte čitanje cijelog govora
s komada papira.

8.Nasmiješite se
o   Budite otvoreni i iskreni, izbjegavajte laskanje i pretvaranje,
te poklonite vašoj poblici smješak.



Pravo na tremu imaju samo oni koji se dobro priprem za obraćanje. Trema će biti Vaš saveznik, ako znate šta i o čemu pričate, jer pod tremom srce brže pumpa krvi i Vaš mozak brže procesira, tako da birate najbolje riječi. No, ako niste pripremljeni trema će Vas nadvladati i doživjećete fijasko. Niko ne bi trebao da se plaši govora pred publikom ako je potrošio dovoljno vremena za pripremu i uvježbavanje.
Kandidat mora znati da definiše svoje želje i potrebe, ali isto tako očekivanja, strahove i potrebe publike.
Osnova dobrog govora jeste da ne smijete govoriti samo umu, već i srcu slušalaca.
Ne samo ušima, već i očima.

Većina govora predstavlja samo prezentaciju poruke i platforme, što ne funkcioniše dobro kod publike. To ne odjekuje. Teško je, i iskreno govoreći, dosadno. U većini slučajeva, publika u roku od dva-tri dana zaboravlja šta je bilo rečeno.

Treba znati da ljudi ne zaboravljaju brzo lijepa osjećanja, čak i nakon što sadržaj govora izblijedi. Neophodno je da govor izmami osmijeh kod publike.
Potrebno je ljudima pružiti “dobru zabavu.”
Publika kući sa sobom ponijeti ličnu podsvjesnu poruku, potrudite se da ona bude pozitivna. Tako da, ako sutra nekoga iz publike upitate: “Kako je bilo sinoć? Šta je kandidat rekao?” odgovor će početi riječima “Sviđa mi se,” ili “On je jedan od nas.”
Publika ovo nosi sa sobom iza glasačkog paravana, i to izbljeđuje propagandu ostalih kandidata.


Zaključak
  • Govorite iz ličnog uvjerenja!
  • Mislite na cilj, glavnu poruku govora!
  • Prije govora upoznaj publiku, a za vrijeme govora misli na nju!
  • Za vrijeme obraćanja posmatraj publiku primjereno i osmjehni se ponekad!
  • Izgovaraj energičnije, preciznije nego inače!
  • Ispoljavajte entuzijazam!

 Nikoga nećete "upaliti", ako sami "ne gorite"!