петак, 31. август 2012.

GOVOR, KAO ALAT POLITIČARA








"Vaši dlanovi su vlažni, a srce ubrzano lupa.
Vaša koljena klecaju, dok niz čelo lipti znoj!
Ne, niste na medenom mjesecu,
već Vas najavljuju kao sledećeg govornika,
a okupljena masa očekuje da joj se obratite."



Struktura govora
  • Uvod/početak,
  •  Sredina,
  •  Kraj i
  • Glavna poenta.

1.Priprema
o   Razmislite o tome šta želite poručiti.
o   Kakava je vaša publika.
o   90% uspjeha leži u dobroj pripremi.

2.Uvodna i završna riječ
o   Uvodna i završna riječ vašeg govora su presudne, zato se njima posebno posvetite.
o   Osmislite zanimljiv-motivirajući uvod koji će odmah zaokupiti publiku.

3.Tijelo vašeg govora
o   Govor bi trebao biti strukturiran.
o   Pripremite u crticama kratke bilješke koje biste željeli ubaciti u govor.

4.Citati
o   Govor obogatite zanimljivim citatima. To će dati dodatnu moć riječima koje govori.

5.Humor
o   Smiješne pričice i vicevi idealan su način da zadobijete pažnju.
     No, pazite da oni uvijek budu primjereni vašoj publici.

6.Kontakt očiju
o   U toku držanja govora neka vaše oči lutaju po licima publike sa lijeva na desno,
tako da publika dobije dojam da se obraćate svima njima i svakom od njih.

7.Bilješke
o   Na karticama ispišite fraze koje čete koristiti. No, izbjegavajte čitanje cijelog govora
s komada papira.

8.Nasmiješite se
o   Budite otvoreni i iskreni, izbjegavajte laskanje i pretvaranje,
te poklonite vašoj poblici smješak.



Pravo na tremu imaju samo oni koji se dobro priprem za obraćanje. Trema će biti Vaš saveznik, ako znate šta i o čemu pričate, jer pod tremom srce brže pumpa krvi i Vaš mozak brže procesira, tako da birate najbolje riječi. No, ako niste pripremljeni trema će Vas nadvladati i doživjećete fijasko. Niko ne bi trebao da se plaši govora pred publikom ako je potrošio dovoljno vremena za pripremu i uvježbavanje.
Kandidat mora znati da definiše svoje želje i potrebe, ali isto tako očekivanja, strahove i potrebe publike.
Osnova dobrog govora jeste da ne smijete govoriti samo umu, već i srcu slušalaca.
Ne samo ušima, već i očima.

Većina govora predstavlja samo prezentaciju poruke i platforme, što ne funkcioniše dobro kod publike. To ne odjekuje. Teško je, i iskreno govoreći, dosadno. U većini slučajeva, publika u roku od dva-tri dana zaboravlja šta je bilo rečeno.

Treba znati da ljudi ne zaboravljaju brzo lijepa osjećanja, čak i nakon što sadržaj govora izblijedi. Neophodno je da govor izmami osmijeh kod publike.
Potrebno je ljudima pružiti “dobru zabavu.”
Publika kući sa sobom ponijeti ličnu podsvjesnu poruku, potrudite se da ona bude pozitivna. Tako da, ako sutra nekoga iz publike upitate: “Kako je bilo sinoć? Šta je kandidat rekao?” odgovor će početi riječima “Sviđa mi se,” ili “On je jedan od nas.”
Publika ovo nosi sa sobom iza glasačkog paravana, i to izbljeđuje propagandu ostalih kandidata.


Zaključak
  • Govorite iz ličnog uvjerenja!
  • Mislite na cilj, glavnu poruku govora!
  • Prije govora upoznaj publiku, a za vrijeme govora misli na nju!
  • Za vrijeme obraćanja posmatraj publiku primjereno i osmjehni se ponekad!
  • Izgovaraj energičnije, preciznije nego inače!
  • Ispoljavajte entuzijazam!

 Nikoga nećete "upaliti", ako sami "ne gorite"!

среда, 8. август 2012.

KAKO BITI IZABRAN?




Nešto što bi, svaki kadndidat/kinja, trebao znati o političkim kampanjama i izborima.

Ovdje  možete pročitati neke savjete,  uputstva  i  preporuke  koje  su  rezultat  naučne  spoznaje  i  iskustva  iz  logike,  pedagogije,  psihologije  i  andragogije  a  mogu  poslužiti  za  potrebe  izborne  kampanje, stranci a posebno kandidatima:

-  Recept  za  dobar  govor:
   "Prvo  im  kažite  šta  će  te  im  kazati, zatim  im  to  kažite, i  na  kraju  im  kažite  šta  ste im
    kazali!"

 -  Dobar  uvod:
     "Kada  vam  dosadim  vi  počnite   da  zviždite!"

 - Američki  ekcentrični   milioner  Timoti  Dekster   prodavao  je  Bibliju  uz  popratni  tekst:
     "Onaj  ko  nema  Bibliji  sigurno  će  otići  u  pakao!"

 - "Oni  uvijek  vide  tunel  na  kraju  svjetla!"  - bolje da odmah odustanu.

 - "Začepite  nos  i  glasajte  za  konzervativce!" - cinična  poruka  biračima na izborima u SAD.

 Šta  je  politika?

 -Dobar  dio  ljudi  prema  politici  i  političarima  se  odnosi  na  jedan  ironičan  i ciničan  način  po kome  je  politika "dosadni  tupež  ograničenih  ljudi".  (Pavao  Pavličić)

 -Engleska  kraljica  Elizabeta  je  rekla: "Politika  je sramno  ropstvo  služenja  narodu"

 -Aamerički  filozof  Rorti  kaže: "Politika  je moderna  smrt  utopije!" 

-"Politika nije  ni  luda  pjesma,  ni  mudra  nauka  nego  vješta  umjetnost  kojoj  je  nauka  priručno  sredstvo." (Frano  Supilo)  

Šta  je  to  demokratija?

"Slaba  strana  demokratije  je  u  tome  što  šest  idiota  mogu da  nadglasaju  pet  genija."

"Demokratija  je   najlošiji  od  svih  najboljih  sistem   koje  znam." (Vinston  Čerčil)


Šta  su  izbori?
 "Pošteni  izbori  su  kad  mrtvi  glasaju  samo  jednom" (Irska  izreka)


Šta je to (neki izrazi sa kojima će te sretati u pol. kampanji)?:

 1."Lutajući  birači" - To  su  birači  koji nisu  čvrsto  politički  opredjeljeni  već  od  izbora  do  izbora  prelaze  glasaju  za  različite  političke  partije.

 2."Personalni  politički  kapital" - To  je  pojam  Pjera  Burdijea, koji  značava  situaciju  u  kojoj  jedna  politička  ličnost  ili  kandidat  na  izborima  ima  taj  kapital,  harizmu,  personality,  specifičnu  političku  težinu  kod  članstva,  pristalica   i  birača  dok  svi  ostali  političari  imaju  političku  težinu  isključivo  kad  se  nalaze  u  njegovom  gravitacionom  polju  a  kada  iz  njega  izađu  oni  postaju  bestežinska  bića.

 3."Gerila  marketing" -  To  je  marketinška  kampanja  koju  preduzima  i  organizuje  sam  kandidat  bez  angažovanja  profesionalne  markentiške  agencije,  obično  u  nedostatku  novca  za  kampanju.

 4."Hand  shoking"  - To  je  izborna  kampanja  koja  ide  direktno  u  narod.

 5."Snaga  ljudi" - Ljudi su najvažniji i presudan resurs svake  političke izborne kampanje.  Regrutovanje, mobilisanje i motivisanje  volontera  za  rad  u  izbornoj  kampanji  jedan od najvažnija aktivnost svake stranke u pripremi kapanje.


Šta je politički marketing?

 - Političke  borbe  u  Rimu: preteče  modernog  političkog  marketinga.

 - Starovjekovna  propaganda: Tvorac  političke  reklame  je  Isus  Hrist.

 - Moderno  doba: Komercijalizacija  politike.

 Danas  je  malo  stvari  ili  osoba  u  svijetu  koji  ne  trebaju  neku  vrstu  reklame  i  javne  podrške  u  svome  poslu  i  aktivnostima  koje  provode. Prema  modernom  shvatanju  reklama  je  potrebna  svima  osim  možda   zlatu, novcu  i  to  ne  bilo  kojem, već  samo  američkom  dolaru, "Bitlsima"  i  Bogu. Bez  reklame  očigledno  ne  mogu  ni  takve  vrijednosti  i  kvalitet  kakve  su  recimo  Pamela   Anderson  i  Sindi  Kraford. I  Isus  Hrist  je  na  početku  trebao  reklamu,  danas  nešto  manje  iako  je  ona  sada  milion  puta  veća,  jača  i  ima  na  raspolaganju  mnogobrojna  sredstva. Zato  je  izabrao  12  apostola  za  svoje  učenike  preko  kojih  je  širio  svoje  učenje.

1.    "I  Bog  treba  zvona  da  mu  zvone"

2.    "Lov  na  birače  je  star  koliko  i  izbori,  promjenila  se  samo
          tehnika" (Monika  Šarlo) 
3.    "Veliko  obećanje  je  duša  reklame" (S. Džonson)
                                         
Na  kandidate  se  može  primjeniti  izreka  Isusa  Hrista:
"Mnogi  su  pozvani, malo  ih  je  odabrano!"


Šta  kandidat ne smije zaboraviti?

- Jedna  zanimljiva  priča  vrijedi  više  nego  hiljadu  činjenica.

- Bolje  gram  primjera,  nego  kilogram  uvjeravanja!

50 %  ljudi  sjeća  se  "govora  tijela"  naših  pokreta  i  ponašanja

40 %  ljudi  sjeća  se  načina  na  koji  nešto  kažemo

10 %  ljudi  sjeća  se  onoga  šta  kažemo, glasa  i  riječi

Šta  vodi  ka  svakom  uspjehu  pa  i  izbornom?

 1.Želje  i  snovi: Jedno  od  velikih  životnih  pitanja  je: "Zašto imaju  uspjeha  samo  neki,  dok  većina  ne? "Odgovor  je  jednostavan  uspješni  ljudi  žele  uspjeh,  sanjaju  ga  i  uspjevaju  to  postići. Nemojte  nikad  dopustiti  da  Vam  ukradu  Vaše  snove!

 2.Ciljevi: Naši  izborni  snovi  moraju  biti  jasno  i  precizno  izraženi  u  obliku  ciljeva  koje  želimo  i  nastojimo  postići.

3.Planiranje: Za  uspjeh  je  potrebno  napraviti  plan  konkretnih  aktivnosti  koje  će  nas  dovesti  do  izbornog  uspjha.

4.Djelovanje (čin): Izborne  želje  i  snovi  ostaju  samo  to  bez  praktičnog  i  konkretnog  djelovanja  na  njihovom  ostvarenju.

5.Vjera: Davno  je  rečeno: "Najteži  dio  uspjeha  je  vjera  u  njega." Vjera  je  pratilac  svih  prethodnih  koraka  prema  uspjehu  i  ako  nje  nema  uspjeh  izostaje. U  Bibliji  je  zapisano: "...vjera  može  pomicati  planine..."Viljem  Šekspir  je  drugom  prilikom  rekao: "Naše  dvoumljenje  nas  zavede  i  oduzme  ono  što  bi  možda  i  ostvarili,  kada  bi  barem  pokušali  to  ostvariti." Ja  to  mogu! To  je  snažna  izjava. Svaki  kandidat  mora  imati  pobjednički  mentalitet  u  uzbornoj  kampanji. Budite  pobjednik. I  uspjećete  sigurno.


Šta reći biračima; magična  rečenica - izborna  obećanja?

 Svi  veliki  političari  imali  su  neku  magičnu  rečenicu   kojom su  osvojili  birače:

 - Fransoa  Miteran, "Francuska  je  naša  domovina  a  Evropa  naša  budućnost."

- U  jednom  govoru  prije  dolaska  na  vlast  Hitler  je  čak  izjavio: "Kad  mi  dođemo  na  vlast  svaka  njemačka  žena  će  dobiti  muža!"

- Jedan  američki  socijalista  je  obećao  "da  će  svakog  čovjeka  učiniti  kraljem."

- Prije  nekoliko  godina  jedan  političar  iz  Srbije  je  izjavio: "Ma  kakve  polutke. Kad  mi  pobjedimo  svi  će  dobiti  cijelu  svinju!"

- Vuk  Drašković, "Kad  mi  pobijedimo  penzije  će  biti  1000  maraka!" 

- Leh  Valensa  je  tokom  izborne  kampanje  za  predsjednika  Poljske  obećao  da  će  svim  Poljacima  isplatiti  po  4000  dolara  u  okviru  raspodjele  iz  privatizacije  privrede.Kasnije  su  ga  ljudi  tužili  sudu  i  tražili  pare.

- Ronald  Regan, "Učinimo  da  Amerika  opet  bude  velika!"

U čemu je tajna govorničke vještine?

"Pjesnikom se rađa, govornikom postaje"

"Mislite  kao  mudraci,  govorite  kao  obični  ljudi!" (Aristotel)

"Govori o  onome  što  ti  jasno,  inače  ćuti!" (Lav  Nikolajevič  Tolstoj)

"Nijedan Britanac  ne  može  postići  da  bude  državnik  ili  radnički  prvak dok  se  prvo  nije  dokazao  kao  prvak  govornika!" (Tomas  Karlajl)