понедељак, 13. март 2017.

Upravljanje političkom krizom


 
Nema države niti društva koje je imuno na političke krize. Manje ili veće, globalne ili lokalne, ograničene ili sveobuhvatne javljaju se i u uređenim političkim sistemima, ali kod nedemokratskih i atokratskih vladavina, kažem "ali", jer najčešće takve vlasti to pokušavaju prikriti i negirati.

Kako počinje kriza?

Kriza obično počinje ignorisanjem ili omalovažavanjem njenih simptoma. Ljudi iz sistema vlasti, koji su uključeni, previše su blizu drami što ih onemogućava da jasno sagledaju stvari, te da realno i objektivno prodcjene njenu važnost i najčešće se ponašaju po principu "Ma, proći će." Danas, kada je Svijet postao globalno selo, ali bukvalno, zahvaljujući dostupnosti internet mreže i brzini moderne komunikacije, lokalni događaj preko noći preraste u globalni problem. Novinari lokalnih medija ili obični građani imaju pristup svjetskim medijima putem interneta i svaki javni nastup političara, koliko god on nevažan bio, danas biva snimljen digitalnom kamerom ili mobilnim telefonom. Takođe, medije danas neodoljivo privlači i u toj permanentnoj borbi za komadić medijskog kolača, oni pokušavaju “nanjušiti” temu koja daje bilo kakav nagovještaj krize: katastrofe, razmimoilaženja, lične tragedije, jer to predstavlja priču koja se prodaje. Političari su često zatečeni brzinom kojom ovakvi događaji kulminiraju i izmaknu svakoj kontroli. Oni se često, u strahu od gubitka svojih pozicija vlasti, osjećaju  satjeranim u ćošak i počinju da negiraju istinu ili okrivljuju medije.

Deset savjeta za upravljanje političkom krizom - krizni PR

1.    Budite uvijek spremni.
Uložite u dobru komunikaciju, internu i eksternu, u vrijeme kada nema kriza na vidiku.
Razmišljanje o upravljanju krizom i krizna komunikacija treba da budu dio vašeg svakodnevnog posla.


2.    Razumite ciljeve koje imaju mediji.
Potrudite se da održavate dobre odnose sa novinarima.


3.    Informišete vaše pristalice o svim činjenicama i razvoju situacije.
Interna komunikacija nije nimalo manje važna od eksterne.


4.    Preduzmite određene aktivnosti čim uočite prve simptome krize.
Neka te aktivnosti budu dio redovnih i šireg obima, ali i sa naglašenim prikupljanjem i analizom povratnih informacija.


5.    Nemojte sjediti skrštenih ruku i čekati da situacija eskalira i da pol. problem preraste u pol.  krizu.
Unaprijed se pripremite na najgori mogući scenario.


6.    Budite iskreni i otvoreni.
Na kraju krajeva istina uvijek izađe na vidjelo. Informacija je poput vode i uvijek nađe pukotinu da procuri.
Neko je ocinkari, novinari dođu do nje ili je dokaže istraga.


7.    Reagujte odmah i bez oklijevanja.
Ćutanje je rijetko kad zlato u ovakvim slučajevima.
Odmah recite čitavu istinu i nemojte je iznositi vremenom dio po dio.


8.    Nikada ne okrivljujte medije.  
Nikada ne koristite riječi kao što su; lov ili zavjera.

      9.  Prihvatite i poštujte osjećaje javnosti (birač je uvijek u pravu) 

     10. Tražite ispravku ukoliko su optužbe neosnovane.                                        
Potrudite se da pitanje što je prije moguće izvučete iz žiže javnosti.
Čak i ako ste potpuno u pravu i opravdano ljuti i frustrirani pametnije je ostaviti stvari po strani i prekinuti sa izjavama.