Debate, konferencije i izjave za medije
- Kontrolišite tempo i karakter događaja u skladu sa Vašim držanjem i ponašanjem. Ako ste nervozni, usporite tako što ćete dublje disati.
- Budite kratki i fokusirani i u prezentaciji i odgovarajući na pitanja. Kada odgovarate na pitanja sa da ili ne, jasno izrazite i objasnite svoj stav.
- Izjavite, onda objasnite. Dajte svojoj publici kontekst priče za koju ćete vezati glavne ciljeve...
- Ljudi čuju riječi, ali razmišljaju u slikama. Kreirajte slike koje želite da oni imaju; „Pod mojim vođstvom svi će imati mjesto za stolom...“ kreira sliku.
- Kreirajte sliku, a onda se fokusirajte na detalje kako biste ih podvukli, nabolje u grupama od tri.
- Kreirajte povoljan kontrast između Vas i Vašeg oponenta. „S jedne strane imamo nazadnu politiku mog protivnika, a s druge strane imamo naprednu viziju građana koju podupirem...“ (Pojačajte kontrast neverbalnim pokretima – jedna strana tijela, zatim druga).
- Zastanite da biste razmislili o teškim pitanjima. To pokazuje integritet i promišljenost.
- Kontrolišite tok Vašeg događaja. Kada mediji troše suviše vremena na jednu stvar (posebno ako je ona negativna po Vas), lagano se prebacite na drugu temu.
- Zadržite svoj smisao za humor. Smatrajte svoj posao važnim, ali dopustite sebi da budete i veseli. Zadržite perspektivu.
- Odbranite se ako ste napadnuti. Ispravan način za to jeste da naciljate, a zatim da pucate. Zastanite, saberite misli i navedite probleme sa činjenicama koje su bile navedene protiv Vas.
- Uvrstite imena novinara u svoj odgovor.
- Budite pozitivni. Prvo se dotaknite najvažnijih činjenica i onda preokrenite negativno formulisana pitanja u pozitivan odgovor.
- Ne odgovarajte na hladne pozive štampanih i javno-emitovanih medija. Obučite osoblje da filtrira telefonske pozive i da postavljaju detaljna pitanja o temama i rokovima
- Jasno definišite pitanja/probleme. Ne čekajte da prerastu u krizu.
- Ne ćaskajte sa novinarima, nego vrijeme iskoristite da uspostavite srdačan odnos.
Obraćanje medijima
OSNOVNA PRAVILA
Na primjer:
Na kojoj priči rade i koji vam je rok?
Kakvo je stajalište i kad će se priča pojaviti?
Koga će još kontaktirati u vezi priče?
Kakve podatke ili dokumente imate?
Uvijek imate pravo da odbijete intervju ili davanje izjave!
- Upoznajte se sa novinarima i piscima-urednicima, urednicima vijesti i ostalim medijskim kontaktima na samom početku kampanje.
- Radite sa novinarima i obaspite ih vašim znanjem o tim pitanjima/problemima. Obaspite ih činjenicama. Nemojte im davati informacije na kašičicu.
- BUDITE ISKRENI. Kredibilitet je vaša najvažnija vrijednost pored informacije koju dijelite.
- Kada to odgovara situaciji, izvinite se na adekvatan način i nastavite dalje. Otvoreni i iskreni izrazi brige kada niste bili u pravu mogu da postignu da razoružate medije.
- Smanjite očekivanja novinara. „Privlačenje kupaca niskim cijenama“ vodi vas do pobjedničkog postolja.
- VJEŽBA. Prije događaja ćete morati prvo da pregledate i izvježbate svoju prezentaciju.
- Nikad nemojte prvo da razgovarate sa medijima ili izabranim zvaničnicima prije generalne probe. Predvidite i pripremite se za teška pitanja. Dobra priprema čini da izgledate da se manje branite jer poznajete pitanje ili problem. Budite kratki i snažni u odgovorima.
- Budite precizni, dikcija je važna. Ne dozvolite da se ono što želite da publika sazna izgubi zbog riječi koje koristite.
- Neka vas vode teme i generalne poruke koje želite da prenesete. Često to ponavljajte, koristeći unaprijed utvrđene kratke izjave nekoliko puta. Ponovite poruku na različite načine.
- Biti svjestan o dešavanjima je važno – budite svjesni koje su vijesti udarne tog dana. Možda to bude pitanje s kojim ćete se morati pozabaviti iako to niste planirali.
- Budite kratki i fokusirani na datu temu, i za vrijeme vaše prezentacije, a i tokom odgovaranja na pitanja. Kada odgovarate na pitanja sa da ili ne, jasno recite svoj odgovor i onda obrazložite. Ne okolišajte oko pitanja.
- Pričekajte i razmislite o teškom pitanju. To govori o integritetu i ozbiljnosti.
- UVIJEK SE PRATI ŠTA GOVORITE ILI RADITE. Ne govorite ništa što ne želite da bude odštampano ili da se čuje u eteru. To se stalno dešava.
- Zadržite svoj smisao za humor. Smatrajte svoj pošao važnim ali dopustite sebi da budete i veseli. Zadržite perspektivu.
- Branite se kad ste napadnuti. Ispravan način za to je da prvo naciljate pa onda pucate. Zastanite, saberite misli i navedite probleme u odnosu na činjenice koje su iznešene protiv vas.
- Uvrstite imena novinara u svoj odgovor.
- Budite pozitivni. Prvo se dotaknite najvažnijih činjenica i onda preokrenite negativno formulisana pitanja u pozitivan odgovor.
- Provjerite i po potrebi izmjenite sav materijal koji izlazi iz vaše kancelarije. Gramatičke i greške u pisanju odaju nedostatak pažnje oko detalja.
- Saopštenja za štampu treba da odgovore na pitanja ko, šta, gdje, kad, zašto i kako u vašim vijestima i to u prva dva paragrafa.
- Uspjeh u „medijskoj igri“ može da dovede do dodatnih prilika za prenošenje poruke vaše organizacije kao pouzdanog izvora ili stručnjaka.
Savjeti (uputstva) za preusmjeravanje intervjua
- To je razuman argument, ali podaci nam pokazuju nešto drugo
- To je zanimljivo pitanje, da vas podsjetim...
- To je dobro pitanje i rado ću se na njega vratiti kasnije, ali smatram da je važno da mi naglašavamo...
- Dozvolite mi da to razmotrim iz perspektive/konteksta...
- Ono što je važno za zapamtiti je...
- Mislim da bi vaši čitaoci željeli da saznaju...
- Najvažnije je...
- Prije nego pređemo na drugu temu, dozvolite mi da dodam...
- To nije područje u kom sam stručan/na, ali ono što vam ja mogu reći je da...
- To je dobra poenta, ali smatram da bi vaša javnost/čitaoci bili zainteresovani da saznaju...
- Samo da se nadovežem...
- I to me je podsjetilo da...
- Dozvolite mi da vam odgovorim tako...
- Dozvolite mi da vam dam neke informacije o tome...
- Hajde da to malo pobliže sagledamo...
- To je važna poenta jer...
- Ono što to u stvari znači...
- Još jedna stvar koju treba imati na umu...