петак, 14. септембар 2018.

MEDIJSKE VJEŠTINE - debate, konferencije i izjave za medije

Debate, konferencije i izjave za medije
  • Kontrolišite tempo i karakter događaja u skladu sa Vašim držanjem i ponašanjem. Ako ste nervozni, usporite tako što ćete dublje disati.
  • Budite kratki i fokusirani i u prezentaciji i odgovarajući na pitanja. Kada odgovarate na pitanja sa da ili ne, jasno izrazite i objasnite svoj stav.
  • Izjavite, onda objasnite.  Dajte svojoj publici kontekst priče za koju ćete vezati glavne ciljeve...
  • Ljudi čuju riječi, ali razmišljaju u slikama. Kreirajte slike koje želite da oni imaju; „Pod mojim vođstvom svi će imati mjesto za stolom...“ kreira sliku.
  • Kreirajte sliku, a onda se fokusirajte na detalje kako biste ih podvukli, nabolje u grupama od tri.
  • Kreirajte povoljan kontrast između Vas i Vašeg oponenta. „S jedne strane imamo nazadnu politiku mog protivnika, a s druge strane imamo naprednu viziju građana koju podupirem...“ (Pojačajte kontrast neverbalnim pokretima – jedna strana tijela, zatim druga).
  • Zastanite da biste razmislili o teškim pitanjima. To pokazuje integritet i promišljenost.
  • Kontrolišite tok Vašeg događaja. Kada mediji troše suviše vremena na jednu stvar (posebno ako je ona negativna po Vas), lagano se prebacite na drugu temu.
  • Zadržite svoj smisao za humor. Smatrajte svoj posao važnim, ali dopustite sebi da budete i veseli. Zadržite perspektivu.
  • Odbranite se ako ste napadnuti. Ispravan način za to jeste da naciljate, a zatim da pucate. Zastanite, saberite misli i navedite probleme sa činjenicama koje su bile navedene protiv Vas.
  • Uvrstite imena novinara u svoj odgovor.
  • Budite pozitivni. Prvo se dotaknite najvažnijih činjenica i onda preokrenite negativno formulisana pitanja u pozitivan odgovor.
  • Ne odgovarajte na hladne pozive štampanih i javno-emitovanih medija. Obučite osoblje da filtrira telefonske pozive i da postavljaju detaljna pitanja o temama i rokovima
  • Jasno definišite pitanja/probleme. Ne čekajte da prerastu u krizu. 
  • Ne ćaskajte sa novinarima, nego vrijeme iskoristite da uspostavite srdačan odnos.
    Obraćanje medijima

    OSNOVNA PRAVILA

    Na primjer:
    Na kojoj priči rade i koji vam je rok?
    Kakvo je stajalište i kad će se priča pojaviti?
    Koga će još kontaktirati u vezi priče?
    Kakve podatke ili dokumente imate?
    Uvijek imate pravo da odbijete intervju ili davanje izjave!
      • Upoznajte se sa novinarima i piscima-urednicima, urednicima vijesti i ostalim medijskim kontaktima na samom početku kampanje.
      • Radite sa novinarima i obaspite ih vašim znanjem o tim pitanjima/problemima. Obaspite ih činjenicama. Nemojte im davati informacije na kašičicu.
      • BUDITE ISKRENI. Kredibilitet je vaša najvažnija vrijednost pored informacije koju dijelite.
      • Kada to odgovara situaciji, izvinite se na adekvatan način i nastavite dalje.  Otvoreni i iskreni izrazi brige kada niste bili u pravu mogu da postignu da razoružate medije. 
      • Smanjite očekivanja novinara.  „Privlačenje kupaca niskim cijenama“ vodi vas do pobjedničkog postolja.
      • VJEŽBA. Prije događaja ćete morati prvo da pregledate i izvježbate svoju    prezentaciju.
      • Nikad nemojte prvo da razgovarate sa medijima ili izabranim zvaničnicima prije generalne probe. Predvidite i pripremite se za teška pitanja. Dobra priprema čini da izgledate da se manje branite jer poznajete pitanje ili problem. Budite kratki i snažni u odgovorima.
      • Budite precizni, dikcija je važna. Ne dozvolite da se ono što želite da publika sazna izgubi zbog riječi koje koristite.
      • Neka vas vode teme i generalne poruke koje želite da prenesete. Često to ponavljajte, koristeći unaprijed utvrđene kratke izjave nekoliko puta. Ponovite poruku na različite načine.
      • Biti svjestan o dešavanjima je važno – budite svjesni koje su vijesti udarne tog dana. Možda to bude pitanje s kojim ćete se morati pozabaviti iako to niste planirali.
      • Budite kratki i fokusirani na datu temu, i za vrijeme vaše prezentacije, a i tokom odgovaranja na pitanja. Kada odgovarate na pitanja sa da ili ne, jasno recite svoj odgovor i onda obrazložite. Ne okolišajte oko pitanja.
      • Pričekajte i razmislite o teškom pitanju. To govori o integritetu i ozbiljnosti.
      • UVIJEK SE PRATI ŠTA GOVORITE ILI RADITE. Ne govorite ništa što ne želite     da bude odštampano ili da se čuje u eteru. To se stalno dešava.
      • Zadržite svoj smisao za humor. Smatrajte svoj pošao važnim ali dopustite sebi da budete i veseli. Zadržite perspektivu.
      • Branite se kad ste napadnuti. Ispravan način za to je da prvo naciljate pa onda pucate. Zastanite, saberite misli i navedite probleme u odnosu na činjenice koje su iznešene protiv vas.
      • Uvrstite imena novinara u svoj odgovor.
      • Budite pozitivni. Prvo se dotaknite najvažnijih činjenica i onda preokrenite negativno formulisana pitanja u pozitivan odgovor.
      • Provjerite i po potrebi izmjenite sav materijal koji izlazi iz vaše kancelarije. Gramatičke i greške u pisanju odaju nedostatak pažnje oko detalja.
      • Saopštenja za štampu treba da odgovore na pitanja ko, šta, gdje, kad, zašto i kako u vašim vijestima i to u prva dva paragrafa.
      • Uspjeh u „medijskoj igri“ može da dovede do dodatnih prilika za prenošenje poruke vaše organizacije kao pouzdanog izvora ili stručnjaka.

        Savjeti (uputstva) za preusmjeravanje intervjua 





          • To je razuman argument, ali podaci nam pokazuju nešto drugo 
          • To je zanimljivo pitanje, da vas podsjetim...
          • To je dobro pitanje i rado ću se na njega vratiti kasnije, ali smatram da je važno da mi naglašavamo... 
          • Dozvolite mi da to razmotrim iz perspektive/konteksta... 
          • Ono što je važno za zapamtiti je... 
          • Mislim da bi vaši čitaoci željeli da saznaju... 
          • Najvažnije je... 
          • Prije nego pređemo na drugu temu, dozvolite mi da dodam... 
          • To nije područje u kom sam stručan/na, ali ono što vam ja mogu reći je da... 
          • To je dobra poenta, ali smatram da bi vaša javnost/čitaoci bili zainteresovani da saznaju... 
          • Samo da se nadovežem... 
          • I to me je podsjetilo da...
          • Dozvolite mi da vam odgovorim tako... 
          • Dozvolite mi da vam dam neke informacije o tome... 
          • Hajde da to malo pobliže sagledamo... 
          • To je važna poenta jer...
          • Ono što to u stvari znači...
          • Još jedna stvar koju treba imati na umu...