уторак, 5. јул 2011.

ВРИЈЕМЕ ЈЕ ЗА СТРАТЕГИЈУ КАМПАЊЕ




Kориштење резултата претходних избора за циљање

Прије него започнемо кампању битно је знати који су наши циљеви и како ћемо их постићи. То у ствари чини стратегију кампање.

Централну стратегију ће осмислити главни изборни штаб, што ће дати примарне теме и поруке, а Ваш задатак је да развијете секундарне теме и поруке везане за Вашу изборну јединицу.

Три су круцијална питања на која треба одговорити прије почетка кампање:

·       Коме се обраћамо?

·       Шта им говоримо?

·       Како то говоримо?

Јасно дефинисана стратегија је главни план који диктира курс цјелокупне камапње. То је једини ефикасан начин да се од постојећих ресурса извуче највише - тако да се направи права порука, пренесе правим људима на прави начин.

У вашој изборној јединици живе бирачи који су чврсте присталице Ваше странке, али исто тако и чврсте присталице других странака. ти ће људи изаћи на изборе и гласати како су и до сада гласали, без обзира шта им говорили од данас до дана избора.

Једном када идентификујете ове људе, заборавите на њих.

Да би се избори добили потребни су нам неопредијељени бирачи. То значи да је задатак кампање да:

·       осигура гласове несигурних присталица наше странке

·       поново задобије повјерење бирача који су престали гласати за нас

·       задобије повјерење што је могуће више неопредијељених бирача

Прије него се направи ефикасна стратегија, мора се прикупити што је могуће више података о изборној јединици, људима који живе у њој и питањима која су им битна. Слиједеће информације могу бити од користи да би изградила добра стратегија:

Популација - пол, старост, примања, образовање, …

Претходни избори - резултати гласања по бирачким мјестима на претходним изборима

Главни циљ анализе по бирачким мјестима јесте:

·       да се одреде подручја која су традиционално јако и традиционално слаба за нашу странку

·       да се лоцирају биачи који мијењају мишљење од избора до избора (они који су барем једном гласали за нашу странку)

·       да се одреди колико потенцијалних нових бирача наше странке могло да изађе на слиједећим изборима

Важно је да се резултати претходних избора анализирају што је прије могуће.

Главно је сва бирачка мјеста подијелити у три категорије:

1.     јака подршка нашој странци

2.     умјерена подршка нашој странци

3.     слаба подршка нашој странци - противничка бирачка мјеста

Могу се противничка бирачка мјеста подијелити у неколико подкатегорија, у зависности од тога којој противничкој странци припадају јер постоји могућност да су бирачи неких других странака склонији нашој странци.

Идеално би било да се направи мапа подручја на којој би сва бирачка мјеста била означена различитим бојама, зависно од тога којој категорији припадају. Овако ћемо лако идентификовати јака, промјењљива и слаба бирачка мјеста наше странке. На тај начин се усмјеравају активности кандидата, волонтера…

Одзив је такође важан при одређивању приоритета. Виши приоритет морају имати наша бирачка мјеста са добрим одзивом бирача, него наша бирачка мјеста са слабим одзивом. Добар одзив у бирачким мјестима са доста промјењљивих бирача је добар за нас, а добар одзив у јаким противничким бирачким мјестима је лош. Све ово се мора узети у обзир када се одређују приоритети.

На крају, сва бирачка мјеста се рангирају према приоритету за нашу странку током кампање.

Битно је знати да најчешће потенцијалне бираче дијелимо са странкама које су по програму и опредијељењу блиске нашој, а не са онима које су потпуно различите.

Основни ресурси које кампања има су:

-        вријеме

-        новац

-        људи

Рационално кориштење ресурса.

Мора се постићи оптимални однос између уложених ресурса и добијених гласова.

Да би се ресурси ефикасно користили, треба циљати.

Могуће циљање:
-        демографско
-        географско

Географско циљање према резултатима претходних избора
-        одредити подручја бирачких мјеста гдје је већа концентрација бирача из универзума
-        одредити приоритетна бирачка мјеста
-        одредити број бирачких мјеста на која ће се кампањеа концентрисати

Постоје резултати сбих предходних избора из од 2000. по бирачким мјестима.

Може се одредити проценат гласова за свако бирачко мјесто.

Фактори које треба узети у обзир при статистичкој анализи су:

  • потребан број гласова
  • број волонтера
  • преостало вријеме до дана избора
  • новац на располагању
  • величину бирачког мјеста (број бирача на КБС-у)
  • проценат гласова за странкупроценат гласова за друге странке
  • проценат одзива бирача на бирачком мјест
Бирачка мјеста се сортирају по проценту гласова за странку

Подијелити бирачка мјеста у три или четири категорије.

1.     Бирачка мјеста са највећом подршком

2.     Бирачка мјеста са умјереном подршком

3.     Бирачка мјеста са слабом подршком


Кампању концентрисати у бирачка мјеста из прве категорије, поготово директан контакт са бирачима.

Бирачка мјеста из треће категорије обрађивати само у случају када преостане времена и новца.