недеља, 31. јул 2011.

MEDIJSKE VJEŠTINE

Uputstva za javne istupe

·       Priprema
·       Javni govor
·       Izjava i konferencija za medije
·       Razgovor sa novinarima
·       Uputstva za preusmjeravanje intervjua

Priprema

I.          PLANIRANJE  

  1. Poruka – Definišite ono što želite da kažete i način na koji ćete to da kažete.
  1. Publika – Definišite Vašu ciljnu publiku i komunicirajte redovno sa njom.
  1. Metode – Izaberite najbolji način da prenesete Vašu poruku ciljnoj publici.

Konferencija za meduje i saaopštenje za javnost

- Pisma uredniku i pisma čitalaca 
- Radio emisije uživo  
- Sastanci sa novinarima                                
- Intervju

Ključne stvari za uspjeh:

Disciplina – Odgovarajuće prenošenje poruke mora biti okosnica Vaše cjelokupne organizacije. Jasno i konzistentno objašnjavanje onoga u šta vjerujete ili šta želite da ostvarite moraju da prenose svi Vaši aktivisti.
Ponavljanje/dosljednost – Prenosite poruku redovno. Možda je Vi već dobro znate, ali je neki glasač možda čuje po prvi put.

II.         VRIJEDNOSTI

  1. Informacije – Vi posjedujete informacije ili mišljenja koja novinari žele ili trebaju. To je Vaša primarna vrijednost i glavni razlog zbog kojeg će novinari razgovarati s Vama. Podijelite to s njima. Postanite izvor informacija.
  2. Kredibilitet/Pouzdanost – Budite iskreni. Neka Vam vjeruju.
  3. Srdačan odnos – I novinari su ljudi. Uspostavite profesionalan i iskren odnos koji se zasniva na povjerenju i iskrenosti. Ovo će povećati Vaš uticaj i Vašu vrijednosti na tržištu informacija.
 Javni istupi

VJEŽBAJTE ODGOVORE U OKVIRU VAŠE PORUKE prije nego se obratite medijima. Isplanirajte odgovore sa ključnim porukama i pokušajte predvidjeti naknadna pitanja.
IZLOŽITE, ZATIM OBJASNITE koristeći činjenice i brojke da podržite vrijednosti za koje smatrate da su važne. Govorite u paragrafima koji sadrže tematsku rečenicu, onda poruku. Neka svaki odgovor bude kratak i jak; nemojte oklijevati da ponavljate stvari kako biste bili sigurni da su shvaćene.
ODGOVORITE NA PITANJA NA KOJA ŽELITE DA ODGOVORITE. Koristite pitanja kao most, kako biste ih povezali sa svojom porukom. Dajte im odgovore koje Vi želite da čuju, a ne one koje oni žele da čuju.
BUDITE SVJESNI SVOJIH NEVERBALNIH PORUKA – Nemojte staviti ruke u džepove i igrati se ključevima i sitnišem ili pomjerati se sa svog mjesta. Stavite ruke ispred sebe ili sa strane, ne iza leđa jer će Vam se sako rastvoriti.
Dođite ranije na intervju, budite dobro pripremljeni. Ostavite dovoljno vremena da se odmorite.
Nemojte reći „bez komentara“. Može izgledati kao da hoćete nešto da sakrijete.
Ako je priča negativna, onda svaki odgovor završite u pozitivnom tonu.
Nikada ne lažite niti navodite na pogrešne stvari. Vratit će Vam se!
Držite se svoje platforme i pobijte netačne izjave. Pobijte sa činjenicama i podacima.
PRETPOSTAVITE DA SE UVIJEK PRATI I/ILI SNIMA ŠTA RADITE ILI GOVORITE.
Ljudi apsorbuju informacije kao slike, a ne riječi. Upotrijebite kreativne anegdote koje omogućuju jasnu, duboku sliku, tako da im se duže zadrži u sjećanju.
Radio ili TV voditelji će ponekad popričati s Vama prije uključenja kamere/tona, da prođu kroz dnevni red. „Provucite“ svoju poruku u toku ovog razgovora.
Ako hoćete nešto da naglasite, navedite voditelja u tom smjeru. Nemojte očekivati da budete upitani.
Budite samouvjereni, smireni i nemojte dizati ton. Njihov je posao da izvijeste o dešavanjima, a Vaš je posao da vijest bude onakva kakvu želite. Ako pogriješite, nemojte se ustručavati da probate ponovo.
Za intervjue sa novinarom, gledajte u njih, a ne u kameru. Za predstavljanja u studiju, bez novinara, gledajte direktno u kameru.
Boja vašeg glasa je bitna – nemojte biti nepristojni niti pričati s visine.