среда, 6. јул 2011.

Razvoj poruke


Šta je poruka kampanje?

Poruka nije problem, napad, strategija ili slogan.
Poruka je jasno načelo za vaš izbor i poraz vašeg protivnika.
Pobjednička poruka daje glasačima jasan izbor, tiče se njihovih briga, i može se prenijeti publici koja je najbitnija: glasačima koji se mogu ubijediti.
Ovo je proces koji treba proći da bi se razvila poruka koja ima najveću vjerovatnoću da će vas dovesti do pobjede:
·       Detaljna procjena samih sebe
·       Kartografija izbornog područja s kojim se suočavate
·       Procjena javog mišljenja
·       Realna procjena protivnika

Ako smatrate da imate dovoljno iskustva da sami prođete kroz proces razvoja poruke, savjetujemo vam da još jednom razmislite.


Detaljna samoprocjena

Razvoj poruke koja ima kredibilitet počinje i završava od kandidata.
Zaboravite popularnu priču da kandidat, koliko god agresivan ili neprilagođen bio kao ličnost, može biti upakovan kao sapun i prodan naivnoj publici.
Činjenica je da su birači veoma dobri da namirišu neiskrenost i neprirodna vjerovanja. Abraham Linkoln je to rekao na najbolji način: „Nemoguće je varati sve ljude svo vrijeme.“ Ono što neki birači propuste, mediji će sigurno otkriti.
Kandidati su najbolji kada se ne pretvaraju i kada prezentiraju poruku koja dolazi iz njihovog iskustva i koja je njihova, lična.
Efikasan razvoj poruke počinje sistematskim istraživanjem potencijalnih kandidata:
·       Vrijednosti, principi i ubjeđenja
·       Razlog zbog kojeg se kandiduju
·       Biografija, imovinska karta, dostignuća
·       Reputacija među prijateljima i kolegama
·       Politički saveznici i protivnici
·       Govorničke vještine
·       Vještine u ophođenju sa medijima
·       Nastup i ponašanje
Rezultat ovog istraživanja je pisana procjena koja će poslužiti kao vodič kandidatu u nastavku procesa razvoja poruke i kroz samu kampanju.

      ·       Znati šta želite reći je prvi korak.
·       Identifikacija onih koje najlakše možete ubijediti onim što imate reći je drugi korak.

Karakteristike izbornog područja s kojim se suočavate

Dinamika svakih izbora u znatnoj mjeri zavisi od geografskih i demografskih karakteristika područja iz dva razloga:
·       Prvo, ako su svi ostali uslovi jednaki, za bilo koje izborno područje, ponašanje birača na prošlim izborima je najbolji pokazatelj za njihovo ponašanje na slijedećim;
·       Drugo, svaki izborno područje sadrži jedinstvene sub-populacije birača među kojima je publika koju vaša kampanja mora da ubijedi;

Da bi vam pomogli da razvijete najbolju moguću poruku, izanalizirajte detaljno navika birača na prošlim izborima u vašem izbornom području i uradite pažljivu demografsku procjenu.
Kombinovana sa procjenom trenutnog javnog mišljenja, naša analiza će identifikovati birače do kojih treba doći da bi pobijedili.

Procjena javnog mišljenja

Da bi bila ubjedljiva, poruka kampanje mora da se tiče života birača. Razumijevanje onog što je važno biračima i zašto je potrebna procjena trenutnog javnog mišljenja.

Realna procjena protivnika

Pošto se kod izbora radi o izboru između kandidata, efikasna poruka kampanje mora jasno da naznači rezliku između vas i protivnika. Razvoj poruke koja ocrtava jasnu razliku između vas i protivnika zahtijeva predviđanje njene ili njegove poruke i strategije komunikacija. Predviđanje protivnikove poruke zahtijeva što je više moguće saznanja o njenom/njegovom ličnom kredibilitetu, dosijeu, biografiji, dostignućima i slično.

Budala kao kandidat

Prozaično je ali tačno: „Advokat koji sam sebe zastupa ima budalu za klijenta.“

Nešto slično se može reći i za kandidate koji propuste da testiraju vrijednost vlastitog političkog iskustva prije nego se odluče da se kandiduju.
Advokat koji odluči da sam sebe zastupa je budala jer propušta najkritičkiji izvor koji bi drugi advokat donio u njegov slučaj: objektivno viđenje činjenica koje vode do najboljeg pristupa.
Ne pravite greške. Iskustvo je veoma bitno, kritično za uspjeh na izborima. Ali sva iskustva imaju i limite.