субота, 16. јул 2011.

ODNOSI SA MEDIJIMA

Odnosi sa medijima nije tehnička stvar već poslovna filozofija!


Kako uspostaviti dobru saradnju sa medijskim kućama i novinarima

Rad i saradnja sa medijima je veoma važan dio posla mnogih organizacija. Jako je bitno uspostaviti obostrano poštovanje. Često se mediji posmatraju u lošem kontekstu, što može biti zasluženo, ali često i nije. Potrebno je uložiti dosta truda da se izgrade dobri odnosi sa novinarima, novinskim kućama, radio i TV stanicama.

Prvi korak u uspostavljanju dobrih odnosa jeste da napravite listu medija (radio, tele-vizija, časopisi, dnevne novine, lokalne novine, kablovska televizija i internet portali). Listi dodajte i imena ključnih novinara sa brojevima telefona i  e-mail adresom.

Saznajte rokove za različite medije. Svaka informativna kuća se razlikuje od ostalih. Novinari žele tačnu informaciju i to što prije. Odgovarajte na novinarske zahtijeve što je brže moguće. Oni moraju da poštuju rokove, i vaša aljkavost u davanju odgovora na njihova pitanja prouzrokovaće objavljivanje pogrešne informacije, ili nikakva in-formacija neće biti objavljena, ili će biti objavljena vijest da niste bili dostupni da date vaš komentar. To da niste bili dostupni da date komentar može da stvori utisak da namjerno izbjegavate odgovor.


Savjeti za uspostavljanje odnosa sa medijima

Potrebno je vrijeme da se uspostavi odnos obostranog poštovanja i dobre saradnje sa medijskim kućama. Pokušajte održavati lične kontakte sa urednicima i novinarima iz svih medija da biste razvili dobre odnose sa njima. Ponekad im ponudite sugestije o interesantnim temama koje bi mogli obraditi. I na kraju zapamtite – novinari nisu vaši neprijatelji, oni jednostavno rade svoj posao.

Evo nekoliko osnovnih pravila koja treba slijediti:
  • Kada novinar traži intervju, ne bojte se da pitate koje teme želi da pokrije;
  • Nemojte misliti da će odbijanje davanja izjave spriječiti negativnu priču. Vaš se izbor sastoji u tome da li će se priča pojaviti sa ili bez vašeg stava, a ne u tome da li će se priča pojaviti ili ne. Taj izbor pripada isključivo uredniku;
  • Postarajte se da u bilo kom vidu korespondencije, vaše kontakt informacije budu dostupne, tako da novinar ako želi da vas ponovo kontaktira, lako može saznati kako;
  • Mediji obožavaju citate – izreke ili komentare koji se izdvajaju originalnošću, jednostavnošću i snagom – zbog toga ih koristite
  • Novinari su po prirodi skeptični. Ako vaša priča zvuči previše dobro da bi bila istinita, vjerovatno ugrožavate svoj kredibilitet. Čak ako je sve i istina, bolje bi bilo da malo smanjite oduševljenje;
  • Nemojte jednostavno pretpostaviti da novinari znaju sve o vašoj organizaciji;
  • Nikada nemojte davati lažne informacije. Ako ne znate odgovor na pitanje, ob-jasnite novinarima da ćete im se kasnije javiti sa odgovorom. Mnogo je bolje biti iskren nego ponuditi pogrešne informacije;
  • Intervjui putem telefona su česti kod radio stanica i štampanih medija. Jedan problem je, ipak, odrediti tačno kada započinje intervju. Pretpostavite čim se novinar predstavi, da je intervju započeo;
  • Nije zabranjeno snimati šta neko govori preko telefona. Većina novinara će vam reći da snimaju razgovor, mada nisu obavezni da vas na to upozore;
  • Ako intervju traži TV kuća, neće se zadovoljiti samo razgovorom. Vrlo vjero-vatno da će tražiti vašu izjavu pred kamerom;
  • Nemojte neprestano pozivati novinare da provjerite da li su dobili vaše saopštenje, pogotovo ne u vrijeme kada oni moraju da ispoštuju svoje rokove. Svaki put kada ih zovete, pitajte da li imaju vremena da razgovaraju.

Ljudi koji se nikada nisu nadali da će davati intervju, mogu se jednog dana naći u situaciji da budu ispred mikrofona ili kamere, ili da dobiju telefonski poziv da daju izjavu za novine ili portal. Svaka ovakva situaciju je prilika da se dopre do široke publike i pošalje vlastita poruka, te je treba iskoristiti. Evo nekoliko savjeta koje treba slijediti u razgovoru sa novinarima:
  • Ne govorite u povjerenju – ako ne želite da se nešto pojavi u medijima, nemojte to ni reći;
  • Ne govorite iz glave – razmislite prije nego progovorite;
  • Ne raspravljajte se – ništa se ne može zaraditi prepirkom sa novinarima;
  • Izbacite frazu „nemam komentara“ – njenim korištenjem dajete kontrolu nad pričom nekom drugom. Ako nemate komentara, objasnite zašto;
  • Izbjegavajte Da/Ne odgovore – pored toga što ste nekomunikativni, zvučite i kao da se branite od nečega;
  • Izbjegavajte žargon – koristite svakodnevne, uobičajene riječi, koje se lako razumiju, a ne razne skraćenice, tehničke izraze ili teško razumljive fraze.